“Gribu Maratonu” 1. daļa

Gatavi startam! LRM

Pirmās 6 nedēļas veiksmīgi aizvadītas. Savam Skrējēja-CV pievienoju 10. pusmaratonu (Aizkraukle) un 1. maratonu (LRM). Pārciesta maza traumiņa, bet tagad jau viss ir kārtībā. LRM ieveda visu atkal pareizajās sliedēs. Nedaudz vairāk sanāca arī piestrādāt pie mt15 trasītes – (7km; 15km; 30 km) – kad skriesim? Līdz Valmieras maratonam jau 1/4 ceļa veikta. Tad nu tagad nedaudz komentēšu savas pirmās treniņu nedēļas, kurās principā nav ātrumu treniņu dažādu iemeslu dēļ. Tā kā vairāk par to, kur un kā es pavadīju savus skrējienus.

1. nedēļa – Sāksim!

[6. apr.] Rēzeknes ½ (1:48:37)
[7. apr.] 5 km + 2 km “AZK” 1. kārta (8:47) + 4 km
[8. apr.] Brīvs
[9. apr.] 1:00:00 krosiņš (savācu 10.59 km)
[10. apr.] Brīvs
[11. apr.] 1:00:00 krosiņš (11.39 km)
[12. apr.] “Garkalnes mežu Stirnu buks” – 27.8 km (2:46:05)
(Kopā: 81.95 km)

Rēzeknes pusīte pēc tās nelielās pastaigas Rīga-Valmiera bija pavisam interesanta. Pārāk ātri jau skriet, protams, es nemaz nevarēju. Prieks par sasniegto rezultātu. It kā sākumā gribējās noskriet ātrāk nekā pērn, bet pēc otrā apļa jau sapratu, ka tas man tā īsti neizdosies. Apkārt Zilajiem kalniem – šo varētu nosaukt par tādu mini-tempo treniņu. Šogad šie man būs tieši laikā kā tempa treniņi. Un tad vēl pāris krosiņi stundas garumā. It kā pirms Garkalnes mežiem nevajadzēja skriet, bet kaut kā sagribējās un izlīdu tomēr paskriet. Nedēļu noslēdzu ar burvīgu izskriešanos Garkalnes Stirnu bukā. Šogad vēl tā īsti pa kalniem nebija skriets. Sākumā domāju, ka tā ap 3h būs tikai, bet sanāca nedaudz ātrāk.

Stirnu buks – “RUN, SIGNI, RUN!”


2. nedēļa – Brīvs?

[13. apr.] Brīvs
[14. apr.] 7.5 km + 2 km “AZK” 2. kārta (8:33) + 3 km
[15. apr.] Brīvs
[16. apr.] Brīvs
[17. apr.] 3x800m (3:10; 3:21; 3:21)
[18. apr.] 30.04 km (2:49:26)
[19. apr.] Brīvs
(Kopā: 54.09 km)

Šoreiz jau Zilajos kalnos sanāca nedaudz ātrāk uzskriet. Tāpēc ka vairāk iesildīties sanāca? Šoreiz ciemos atbrauca Mārtiņš un tā ar normālu pace 8-nieku noskrēja. Patīkama kompānija arī iesildoties. Nedēļas vidus tāds tukšāks, bet tam arī bija iemesls. Un beidzot arī tika aizvadīts pirmais intervālu treniņš. Nedaudz sanāca noīsināt, bet priekš pirmā būs labi. Patiesībā bija diezgan pagrūti skriet tādā tempā (vēlamais ir 3:19 katram 800m posmam). Pa vidu tikai 200m lēns skrējiens ap 1:30, kas visu šo padara nedaudz grūtāku. Katrā ziņā pie šī visa vēl būs jāpiestrādā. Nedēļas nogalē jau bija jāsavāc trūkstošie kilometri. Brīvdienu garais bija tāds 15+15, turp apmēram uz 5:10/km, atpakaļ – 6:10/km. Tā kā nākamnedēļ jātur temps Biķerniekos uz 5:12/km, tad šis treniņš bija tieši laikā. Un pēc tāda jau nākamajā dienā vairs negribējās skriet.

“AZK” 2. kārta


3. nedēļa – Slinkums. So what?

[20. apr.] Brīvs
[21. apr.] 9 km + 2 km “AZK” 3. kārta (8:32) + 4 km
[22. apr.] Brīvs
[23. apr.] Brīvs
[24. apr.] Brīvs
[25. apr.] 1:00:00 krosiņš (10.14 km)
[26. apr.] Biķernieku ½ (1:49:09 čipa) kā TT (1:49:56)
(Kopā: 46.53 km)

Jāteic, ka šonedēļ tiešām sanāca noslinkot. Izlaists ātruma treniņš, kas pamatā arī pats galvenais mīnuss šajā visā. Nav jau jēgas tā trenēties, ka vienkārši skrien, jeb tā kā es to darīju vienmēr. Esmu jau pieradis pie tā, kad eju skriet, kad gribu un cik daudz gribu. Zilo kalnu krosiņā atkal iesildījos par pāris km vairāk nekā iepriekšējā reizē. Un rezultāts atkal uzlabots. Diez cik daudz jāiesildās, lai noskrietu zem 8 min. Bet ja nopietnāk, tad laikam vajadzēs tomēr kādu to ātruma treniņu, ja šeit es arī gribu izskriet nedaudz ātrāk.

Un nedēļas nogalē debija tempa turēšanā Biķernieku pusmaratonā. Viens mērķis ir noskriet personīgo, bet to jau katru reizi nevar tā īsti mēģināt, pavisam kaut kas cits ir palīdzēt citiem īstenot mērķus, kas arī dod gandarījuma devu. Sākumā biju mazliet uztraucies par to, vai viss sanāks. Ņemot vērā, ka neskrēju ar nekādu kruto pulksteni, bet ar visparastāko endomondo, kurā skatījos tikai laiku. Pirmajā aplī jau atguvām pusi no zaudētā laika startā. Otrais aplis jau tāds tukšāks un nekādas manevrēšanas starp cilvēkiem īsti vairs nebija. Finišā ieskrējām pat ļoti precīzi. Bija forši izmēģināt skriet šādā formātā, man patika, gribu vēl. Ko lai citu vēl pasaka? Paldies par iespēju. Tiekamies nākamajā pusītē. Noskrien!

Biķernieku pusmaratons – TT (1:50) komanda


4. nedēļa – Trauma(-iņa)

[27. apr.] Brīvs
[28. apr.] 17 km + 2 km “AZK” 4. kārta (8:53) + 3 km
[29. apr.] Brīvs
[30. apr.] Brīvs
[1. mai.] Brīvs
[2. mai.] Brīvs
[3. mai.] Aizkraukles ½ (1:47:43)
(Kopā: 43.15 km)

Nedēļas iesākumā laikam nedaudz par daudz pa tiem kalniem. 17 km iesildoties. Jā, skaitās, ka labi iesildījos. Krosiņā atkal skrēju 2 km, vispār biju jau nedaudz saguris. Iesildoties pārāk daudz vertikālā bija. Atsildoties vēl tur pavisam mierīgi nedaudz. Labs treniņš. Un pēc tam atkal noslinkoju. Aizkraukles pusmaratonu gaidīju ar nepacietību, jo beidzot pirmā iespēja šogad noskriet uz ātrumu, varbūt pat labot personīgo, bet par to vēl nedomāju līdz pirmie km jau bija veikti.

Sāku skriet un sapratu, ka varētu pamēģināt personīgo vai tuvu 1:40. Ja pirmos divus apļus noturēšos vēlamajā tempā, tad trešo būtu nedaudz jāpacenšās un pēdējo jau kaut kā. Pirmie divi apļi tiešām bija labi, bet trešā sākumā jau bija problēmas, temps nokritās par minūti. Personīgā laika sasniegšana jau izkūpēja gaisā. Celis sāp. Kā līdz finišam tikt. Pēdējā aplī nometu vēl nedaudz tempu un mierīgi virzījos uz priekšu. Finišēt jau gribējās. Pēdējos divus km atkal noskrēju vēlamajā tempā mūzikas ritmā, bet tas jau vairs neko daudz nemainīja. Zaudēju tikai nieka 10 minūtes no vēlamā. Nākamgad mēģināšu atkal.

Meža burvība


5. nedēļa – Ak, tas celis!

[4. mai.] Brīvs
[5. mai.] 1 km + 2 km “AZK” 5. kārta (8:47) + 8 km
[6. mai.] Brīvs
[7. mai.] 23.36 km (2:23:32)
[8. mai.] Brīvs
[9. mai.] Brīvs
[10. mai.] Brīvs
(Kopā: 34.63 km)

Sapratu jau, ka pēc Aizkraukles šī nedēļa nebūs pārāk laba. Kaut īpaši daudz no iepriekšējās neatšķiras. Pirms Zilo kalnu krosiņa pavisam mierīgi un nevācu kilometrus kā iepriekš. Pašu krosiņu arī likās, ka noskrēju diezgan lēnu. Vismaz piepūles ziņā. Pēc tam jau atsildoties līdz tai pilnai stundai. Tā kā nedomāju, ka celim baigā trauma būtu bijusi, tad jau nedēļas vidu gribēju uzskriet kaut ko garāku. Sākotnējais plāns ap 25 km treniņa tempā, protams, man nesanāca. Pirmos 10-12 kilometrus noskreju krietni par ātru, bet nejutu, ka būtu baigi grūti. Celim arī viss bija labi. Vismaz līdz tam konkrētajam kilometram, kad vienkārši apstājos un vairs nevarēju kustēt uz priekšu. Atlikušos km biju spiests pārsvarā soļot vai lēni tipināt uz 7 min/km pace. Nedēļas otrajā pusē vairs neuzdrošinājos skriet. Vienkārši negribēju un viss. Labāk atpūsties vairāk pirms LRM, jo tas tomēr ir nedaudz svarīgāks.

Treniņš (Mežaparks)


6. nedēļa – LRM nāk

[11. mai.] 1:09:00 krosiņš (10.90 km)
[12. mai.] 12 km + 2 km “AZK” 6. kārta (8:33) + 6 km
[13. mai.] Brīvs
[14. mai.] Brīvs
[15. mai.] mt15 krosiņš – 15 km (1:34:16)
[16. mai.] Brīvs
[17. mai.] Lattelecom Rīgas maratons (3:41:52)
(Kopā: 88.33 km)

Pēc Rēzeknes pusmaratona nebiju skrējis pirmdienā, bet pēc tādas lielākas pauzes vienkārši gribēju izlīst ārā nedaudz patipināt. Atkal otrdiena, atkal krosiņš. Iesildoties un atsildoties arī, protams, ļoti mierīgi. Ar celi īsti problēmu nav. Kamēr nepieliek ātrumu vai stāvākus kalnus, tad ir labi. Pēdējā treniņā pirms maratona tad pieliku vairāk kalniņus, bet arī pavisam mierīgi.

Trasīte mt15 jeb Mini-Trail 15 km, ko jau sen mēģināju pilnveidot. Biju jau daudz domājis, kā labāk savienot visus labos kalniņus un takas. Tā sakot izskrējis esmu to visu galvā vairākas reizes. Tagad atlika to realizēt dzīvē. Pamatā jau gribu uztaisīt mazas sacensības (sen jau tāda doma). Pašlaik izskatās, ka būs ap 7 km (īsais aplis), bet tā pat iekļaujot visus labos kalniņus. Tad vēl 15 km (lielais aplis) un 30 km (divi apļi). Lielajam aplim ir klāt tie 8 km, kur vairāk kā puse ir ļoti līdzena, mierīga un ir domāta, lai nedaudz atpūstos. Pāris labi kalniņi jau tur ir, bet salīdzinot ar pārējo trases daļu, šis ir tāds tūrisma posms pirms beigu milžiem. Ar beigu posmu jāsaprot tikai tas, ka būs interesanti, īsti tādu lielu kalnu mums šeit nav, bet nav jau arī nekāds līdzenums. Ja tiešām izdomāšu organizēt kaut ko šādu, tad noteikti prasās pēc trases iemēģināšanas. Kurš vēlas?

“VSK Noskrien 4 promiles” (“AZK” 6. kārta)


Par Lattelecom Rīgas maratonu:

Jāteic, ka LRM bija viens pārsteidzoši interesants pasākums. Un ne jau tikai tāpēc, ka šis bija mans pirmais maratons. Pirmais, personīgais, slapjākais, vēsākais, jautrākais, foršākais un vislabākais! Temps bija pat ļoti vienmērīgs, visu laiku bēgu no TT, kad beidzot sanāca vispār tikt viņiem garām pēc tās starta plūsmas. Nepagāja ne 15 km, kad jau noķēru. Kad pusmaratons atdalījās, tad palika ļoti vientuļi, bet skriet noteikti varēja. Želeja ~28km bija tieši pareizajā laikā. Nezinu cik ļoti palīdzēja, bet šķita, ka vajag. Apelsīnus arī nedaudz notiesāju. Varbūt tie patiesībā palīdzēja.

Lietus un viss pārējais nebija svarīgi. Bet pa ūdeni izskriet gan nepatikās, kad palikuši bija vēl kādi 10 kilometri. Saucamās sienas es īsti nesastapu, ja tā var teikt. Ap kaut kādu 17 km bija problēmas ar celi, bet ieskrējos un bija labi. Šķiet arī šajā momentā bija tā vieta, kur celis tika salabots. Dienu, divas vēlāk sāpes vienkārši bija mitējušās. Principā vairs nekas nesāpēja un mierīgi varēju saliekt kāju. Nopriecājos. Bet turpinot par maratona, pēc tā sāpošā mirkļa īsti vairs nenācās apstāties un turpināju tādā pašā ritmā. Ap 37 km jau arī tāds bezspēks uznāca un temps nedaudz kritās, bet tajā mirklī to tik ļoti nemaz nejutu. Šķita, ka TT arī pietuvojas, bet neatskatījos, lai pārbaudītu. Pēdējie kilometri bija paši labākie. Šeit jāsaka liels, liels paldies Evitai par tempiņu pēdējos 2 km. Nezinu vai es izturētu līdz galam šādā tempā, ja pēkšņi neparādītos šāds tempa turētājs.

Tīrais: 3h:41m:52s. Zem 4 stundām tomēr izlīdu. Pamatā to es ar šo treniņa maratonu arī gribēju panākt. Prieks par paveikto. Jāturpina darboties un skriet mērķa virzienā.

Te vēl diezgan sauss. LRM – pirmajā pusītē.

Advertisements

2 thoughts on ““Gribu Maratonu” 1. daļa

    • Droši vien vēl kādu reizi koptreniņa veidā varētu izskriet (iespējams 13. jūnijā viens tāds būs tiem, kas nekur nebūs aizbraukuši). Tīri lai uzzinātu, ko domā par trasi, kādus ieteikumus utt. Pēc tam gan jau prasītu kādam palīdzību, bet neiespējami tas, protams, nav. 😉

      Like

Iekomentē

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

w

Connecting to %s